Åre blev det!

Åkte iväg till Åre igår för att umgås med Ina, Nenne och Lilly! När jag och P kom dit så började vi med att ta äta lite frukost och sen gav vi oss av för att ta en liten promenad i Årebackarna. Vi började vid Fjällgården och gav oss uppåt. Ina hittade en stig längs med typ en liten bäck som vi gick på. Gick en bit och det är rätt jobbigt när man måste hoppa över stenar och så, men kul var det! När vi väl kommit upp en bit stannade vi till och fikade med blåbärssoppa och lite mackor som vi hade med oss :) efter att vi kämpat oss ner för backen så åkte vi till Tännforsen :) det var första gången för mig där och det är så mäktigt att se på naturens krafter! Efter Tännforsen begav vi oss hemåt och vilade lite innan vi åkte till Broken som är en mysig restaurang i Åre By. Nennes far Sture var en ängel och bjöd på maten! Riktigt snällt :D sen åkte vi hem och lirade lite yatzy och sen toksomnade vi allihop! Idag när vi vaknade åt vi frukost och sen åkte vi mot Östersund. På vägen stannade vi till vid Rissnafallet! Coolt som tusan! :D ska hyra stugan av Ina och hennes familj nästa sommar och ta med mig familjen upp och åka runt lite och kolla på den underbara naturen här uppe! När vi sen väl va i Östersund så åkte vi till Dollarstore. Nu sitter jag i ABC-lokalen och kollar på folk som spelar spel. Har precis ätit äppelpaj som Johanna hade med sig åt alla här :) riktigt mumsigt! Snart ska jag bege mig hemåt och läsa en artikel som vi ska ha läst till på tisdag. Ifs så kanske jag skjuter upp det imorgon och kollar på en film med Johanna istället ;) puss och kram på er alla! ❤


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh va fint det såg ut! Och Perdy, va fiiiin hon är!! <3

2011-11-14 @ 00:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0