Ojojoj blev match idag =)

Det var ändå bra att chefen ringde och sa åt mig att jobba igår =)
Då blev det ingen kryssning och det är jag glad över så här i efterhand.
Imorse ringde det nämligen på telefon och det var Janne som ringde och frågade om jag skulle ta och spela match idag eftersom det var kort om folk.
Planerna på att åka och sätta sig och kolla på alla motorcyklar på mälarn runt och att senare på kvällen åka till Etuna gick i stöpet.
Men det var det verkligen värt. Skitkul var det att spela, dock förbannat jobbigt! Inga avbytare och jag som inte tränat på hur länge som helst!! Dock verkar volleybollen och promenaderna med tjejerna gjort lite nytta iaf =)

Vi spelade 1-1 mot Värmbol på en vattensjuk plan.. Till slut var det bara en lervälling av allting och det är ett under att domaren inte blåste av matchen.
Men fy fan vilken kämparinsats av alla i laget!!!
Vi tog ledningen i första efter att målvakten tappade in bollen efter att försökt ta ett inlägg och vi fortsatte att kämpa på!
I andra får vi dock en straff mot oss när det är ca 15-10 minuter kvar. Den var klockren, men det kändes så märkligt att domarn blåste för det när hela matchen var en riktig grismatch....
Men men dom fick den och satte den, så vi fick åka därifrån med 1-1 i bagaget.
Men tränarn berömde oss för det vi gjort. För dagen började ju inte bra.

Det ringde två stycken på morgonen och sa att dom var sjuka, inga avbytare blev det då (tur att jag åkte med)
Sen när vi åker så e de några som åker fel och vi får stanna och vänta på dom.
Vi kommer sent dit och så e planen där vi ska spela vattensjuk så vi får åka till en annan vattensjuk plan och lira.
På vägen dit kommer ett klantarsle på att hon har glömt fotbollsskorna hemma, hon kommer sen på när hon ska åka iväg och köpa ett par skor att hon även glömt plånboken =P  tur att hon fick låna lite pengar!!
Till slut så drar matchen i alla fall igång och vi kämpar på som aldrig förr!!!
Och får med oss 1 poäng hem  =D
Och jag har blivit sugen på att fortsätta lira (hade lite andra tankar förut)

Nä nu ska jag göra mig iordning för att gå ut med syster i tälje eftersom det inte blev något Eskilstuna för mig ikväll.

Hej då så länge!! =D


Ska kanske tilläggas att klantarslet med skorna var JAG!!!!!  hahahahaha!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0